×

O nouă perspectivă de dezvoltare a străzii 31 August 1989 a fost prezentată spre consultări publice

Strada 31 August 1989 va face conexiunea între parcurile municipale ”Valea Trandafirilor”, ”Valea Morilor” și ”Dendrariu” și va fi destinată inclusiv transportului alternativ. Asta prevede proiectul „Renovarea străzii 31 August 1989 și transformarea ei în „Coridor Verde””, discutat ieri, 19 iulie, în cadrul consultărilor publice, organizate de Direcția Generală Transport Public și Căi de Comunicație (DGTPCC), în parteneriat cu Pretura sectorului Centru și I.M.P „CHIŞINĂUPROIECT”.

Proiectul de renovare a străzii este finanțat de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și Banca Europeană de Investiții (BEI). Acesta prevede schimbarea categoriei din stradă cu prioritate pentru automobile, în stradă pe care pietonii, bicicliștii și automobiliștii au aceleași drepturi. Astfel, urmează a fi efectuate lucrări de lărgire a trotuarului și de amplasare a pistelor pentru bicicliști, din contul îngustării carosabilului. Intersecțiile vor fi securizate prin semafoare și extensii de curbură a trotuarelor.

Vitalie Mihalache, șef interimar al DGTPCC, a accentuat că această stradă este o necesitate pentru municipiul Chișinău. „Pe lângă faptul ca va face legătură între cele trei parcuri, aceasta ar putea fi folosită ocazional ca stradă pietonală, pentru organizarea anumitor evenimente, pe anumite tronsoane”, a spus el.

Primăria a luat decizia de a revizui proiectul elaborat anterior, pentru a-i reda o nouă perspectivă de dezvoltare și, anume, de a schimba categoria străzii din categoria de stradă de importanță raională, în cea de stradă de importanță locală, pentru a ne permite să facem schimbări radicale, e explicat Mihalache. „Toți vedem că este o stradă foarte solicitată, atât  pentru tranzitarea transportului, cât și pentru utilizarea carosabilului și a elementelor drumului în scop de parcare. Renovarea propusă va permite sistematizarea și utilizarea spațiilor străzii de către toți participanții, inclusiv pentru pietoni și pentru transportul alternativ”, a conchis șeful DGTPCC.

După prezentarea proiectului revizuit, reprezentanții comunității bicicliștilor și ai societății civile, prezenți la consultarea publică, au venit cu unele propuneri și recomandări. Oportunitatea acestora urmează să fie examinată de către autori, care vor prezenta o notă de sinteză.